Kwaliteit

Kwaliteit van zorg staat bij Thuiszorg Samen Gezond hoog in het vaandel. Daarom laten we onze zorg- en dienstverlening regelmatig controleren door cliënten en door onafhankelijke organisaties.

Klanttevredenheid

Het leveren van kwaliteit wordt met name bepaald door de tevredenheid van de cliënten. Het meten van de tevredenheid van cliënten gebeurt daarom regelmatig. Het zegt iets over de waarde die onze cliënten toekennen aan de zorg- en dienstverlening, maar het is ook een middel om te kijken wat er nog beter kan. Thuiszorg Samen Gezond laat iedere twee jaar de cliënttevredenheid meten door een onafhankelijk onderzoeksinstituut. Thuiszorg Samen Gezond laat dit jaar opnieuw een onafhankelijke cliënten onderzoek uitvoeren. In 2018 was het gemiddelde een 8,9.

HKZ-keurmerk

Thuiszorg Samen Gezond heeft al haar zorg, en dienstverlening een HKZ-keurmerk.

HKZ is een onafhankelijke organisatie die nagaat of alles goed is geregeld en of er goed rekening wordt gehouden met de cliënten. Elk jaar wordt gecontroleerd of Thuiszorg Samen Gezond dit keurmerk ook verdient.  De auditor kijk rond, bekijkt documenten, praat met zorgmedewerkers, managers en met de cliënten.

Voor meer informatie: hkz.nl. De externe audit wordt uitgevoerd door Dekra. Ook houden wij zelf jaarlijks onze eigen interne- audit zodat we zeker zijn dat wij het goed voor u regelen!

Bekijk hier onze certificaten.
HKZ Certificaat – Thuiszorg
HKZ Certificaat – Bieden van thuiszorg, begeleiding en wijkverpleging

De PREM

De PREM (Patient Reported Experience Measurement) is een landelijk afgestemde meetmethode om patiëntervaringen te meten. Het is een vragenlijst die patiënten invullen waarin wordt gevraagd hoe patiënten hun zorg (hebben) ervaren. Wij vinden het als zorgorganisatie belangrijk dat een onafhankelijke organisatie zichtbaar maakt wat de uitkomsten en ervaringen zijn van onze patiënten/klanten in de wijk omdat dit bij draagt aan betere zorg.

We nemen de verbeterpunten mee en we zien wat we als organisatie goed doen.

Cliënttevredenheidsonderzoek (CTO)

Een CTO voor begeleiding, dagbesteding en huishoudelijke ondersteuning. Wat u vindt en hoe u zichzelf voelt, dat vinden wij bij Stichting Thuiszorg SG belangrijk. We “meten” regelmatig deze kwaliteit.

We zijn een open organisatie. Als u ergens mee zit of u bent het niet met dingen eens dan horen we dit graag. Wij willen steeds verbeteren om de kwaliteit van zorg te waarborgen.

Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO)

Wat medewerkers vinden en hoe ze zich voelen, dat vinden wij bij Stichting Thuiszorg SG belangrijk. Ook deze punten nemen we graag mee in onze organisatie om te kijken wat we goed doen en nog beter zouden kunnen doen. Bekijk hieronder het resultaat van ons MTO:
Factsheet MTO rapport
Resultaten MTO rapport

Rapporten

Neemt u het niet alleen van ons aan, maar lees een rapport dat is gevormd uit meningen van onze cliënten:
Factsheet STEPS rapport
Resultaten STEPS rapport

Zorgkaart Nederland

Daarnaast kunnen cliënten, mantelzorgers en vrijwilligers waarderingen geven en lezen over onze zorg en dienstverlening op ZorgkaartNederland.nl. Graag nodigen we u uit om hier uw mening kenbaar te maken. De positieve reacties delen we. Met uw feedback gaan we aan de slag om onze zorg en dienstverlening blijvend te verbeteren.